Patronat honorowy

Patronat medialny

Partnerzy

Aktualności

Komunikat Startowy lato 2018

 

XIII RAJD CZTERECH ŻYWIOŁÓW- EDYCJA LETNIA

23 -24. 06. 2018r

 

BAZA:

Boisko Orlik, Klucze, ul. Rudnicka 6 - piątek

Róża Wiatrów - sobota


 

Harmonogram pracy Biura zawodów:

piątek - Boisko Orlik,Klucze, ul. Rudnicka 6, 20:00 – 22:00 rejestracja zawodników

(nocleg w namiotach, w przypadku braku namiotu organizator może udostępnić po wcześniejszej rezerwacji mailowej do piątku do godz 15 – ilość namiotów ograniczona)



sobota - Róża Wiatrów 7:00 – 9:00 rejestracja zawodników

od godz 16:00 po zakończeniu trasy TP20 biuro przenosi się na Orlik.



niedziela do 12:00 - zakończenie pracy biura, wykwaterowanie uczestników Boisko Orlik, Klucze.



Odprawa techniczna dla wszystkich tras 9:15, Róża Wiatrów

Zdawanie przepadków na odcinek rolkowy, trasy: EXTRIM i SOLO boisko Orlik, sobota do godz. 9:00. Buty na etapy piesze zabierają ze sobą na rower.



Start wszystkich tras 9:30, Róża Wiatrów



Limity/meta:

  • EXTRIM 24.06. 9:30 (24 h), meta Orlik,
  • SOLO 24.06. 9:30 (24 h), meta Orlik,
  • OPEN 24.06. 9:30 (24 h), meta Orlik,
  • TP 20 23.06. 15:30 (6 h), meta Róża Wiatrów,
  • TP 50 23.06. 21:30 (12 h), meta Orlik,
  • TR 60 23.06. 17:30 (8 h), meta Orlik.
  • TP 5 trasa dla turystów i widzów można pobrać mapę (5zł w biurze zawodów na Róży Wiatrów i iść sobie poszukać PK w terenie)



TRASY



EXTRIM:

Zespół na odprawie dostaje mapę główną nr 1 z zaznaczonym prologiem (2 punkty) i punktami trasy rowerowej, rolkowej, obszarami BNO i etapem pływackim.

Mapa RJnO - pobierana po prologu (Róża Wiatrów), a mapa BnO 1- pobierana w strefie zmian.

Wszystkie etapy i PK zaliczane w dowolnej kolejności. Na zadania specjalne i etap pływacki są wyznaczone limity czasowe PK – po przekroczeniu limitu zespół nie zostanie przyjęty lub zostanie przerwane wykonanie zadania i naliczona kara czasowa.

Po dotarciu do bazy (Orlik) zespół pobiera mapę główną nr 2 oraz mapę do BnO 2 i rusza na treking – podczas trekingu również można zaliczać zadania specjalne jeśli limit otwarcia PK nie został przekroczony.



SOLO:

Zespół na odprawie dostaje mapę główną nr 1 z zaznaczonym prologiem (1 punkt) i punktami trasy rowerowej, rolkowej, obszarami BnO i etapem pływackim.

Mapa RJnO - pobierana po prologu (Róża Wiatrów), a mapa BnO 1- pobierana w strefie zmian.

Wszystkie etapy i PK zaliczane w dowolnej kolejności. Na zadania specjalne i etap pływacki są wyznaczone limity czasowe PK – po przekroczeniu limitu zespół nie zostanie przyjęty lub zostanie przerwane wykonanie zadania i naliczona kara czasowa.

Po dotarciu do bazy (Orlik) zespół pobiera mapę główną nr 2 oraz mapę do BnO 2 i rusza na treking – podczas trekingu również można zaliczać zadania specjalne jeśli limit otwarcia PK nie został przekroczony.



OPEN:

Zespół na odprawie dostaje mapę główną z etapem rowerowym, pieszym oraz z zaznaczonymi obszarami BnO i RJnO oraz zadaniami specjalnymi (na zadania czasowe są wyznaczone limity czasowe po których zespół nie zostanie przyjęty lub zostanie przerwane wykonywanie zadania i naliczona kara czasowa).



Mapa RJnO - pobierana po prologu (Róża Wiatrów), mapa BnO 1 - pobierana w strefie zmian, mapa BnO 2 i karta startowa na etap trekkingowy – pobierana w bazie Orlik po zakończeniu etapu rowerowego,

Wszystkie punkty zaliczane w dowolnej kolejności. Meta baza Orlik.



Trasy TP50, TR60 i TP 20

Start z Róży Wiatrów, Zespoły dostają mapę tuż przed startem, Punkty zaliczane w kolejności dowolnej. Meta Orlik

Na trasie TP 20 – będą dodatkowo zadania. Meta Róża Wiatrów



Zadania specjalne dla tras rajdowych:



Sprzęt na wszystkie zadania specjalne dostarcza organizator.
Zadania specjalne wykonuje każdy z członków zespołu.



ZS 1 – Zadanie aborystyczne (wspinaczka drzewna) składające się z dwóch części:
- obsługa rzutki umieszczenie rzutki w wyznaczonym miejscu drzewa, każdy z uczestników ma 10 rzutów (kara za nie wykonanie +15 min)
- wciągniecie się i zjazd (za pomocą przyrządów ASCENSION (małpa) + bloczek i GRIGRI – zapewniona dodatkowa asekuracja instruktorska (kara za nie wykonanie +1h za każdego z uczestników)
Zadanie wykonuje Trasa Extrim i AR solo



ZS 2 – Zadanie linowe polegające na pokonaniu mostu linowego (tyrolki) – za nie wykonanie zadania po +1h za każdego z członka zespołu). Zadanie wykonują trasy Extrim, AR solo i Open



ZS 3 – Strzelanie (łuk i dmuchawka) do dyspozycji po 3 strzały i 3 lotki dla każdego zawodnika – za każde trafienie w pole żółte na traczy – 1min – można maksymalnie zyskać -12 min na zadaniu odliczanego od czasu. 
Nie ma możliwości rezygnacji z wykonania zadania. Na wypadek rezygnacji +1h kary do czasu końcowego. Zadanie wykonują Trasy Extrim, Solo i Open



ZS 4 - Zadanie sprawnościowe. Kulo-labirynt. Przemieszczamy kulkę w labiryncie zależnie od odległości dotarcia kulki (nr w labiryncie) tyle zespół zyskuje minut odejmowanych od czasu końcowego – każdy z zawodników ma trzy próby liczy się najwyżej osiągnięty wynik przez zespół. Nie ma możliwości rezygnacji zadania. Zadanie dla trasy Extrim. Wykonywane bezpośrednio po zakończeniu etapu rolkowego.



Ogłoszenie zwycięzców tras EXTRIM, SOLO, OPEN, TP50, TR60, TP20, odbędzie się godzinę po przybyciu pierwszych trzech zespołów/zawodników z poszczególnych tras.

Losowanie nagród wśród uczestników trasy TP20 odbędzie się godzinę po zakończeniu limitu czasu dla trasy.



Uczestnicy zawodów otrzymają komplet map z zaznaczonymi punktami kontrolnymi. Zabronione jest korzystanie z innych map. Po rezerwatach przyrody uczestnicy mogą poruszać się tylko i wyłącznie wyznaczonymi szlakami i ścieżkami dydaktycznymi.

Uczestnicy zawodów pokonują trasę w sposób i przy użyciu sprzętu założonego dla wybranej trasy i odcinka (pieszo, rowerem, na rolkach).

Poruszanie się na trasie zawodów z psem jest dozwolone, ale wiąże się z występem zawodnika POZA KLASYFIKACJĄ.



Klasyfikacja zespołów i weryfikacja punktów odbywa się tylko na podstawie karty startowej. Zagubienie lub zniszczenie karty startowej uniemożliwiające odczytanie potwierdzenia punktów skutkuje niesklasyfikowaniem zespołu. Track GPS, nie jest formą potwierdzania obecności na punkcie.



Uwaga!

 

  • Każdego uczestnika obowiązuje przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.
  • Podczas trwania całej imprezy uczestnicy zobowiązani są nosić w widocznym miejscu numery startowe w celach identyfikacyjnych.
  • Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać wyposażenie obowiązkowe założone
    w regulaminie rajdu.

 

 

 

 

 

 

 

Komunikat - Zadania Specjalne.

Sprzęt na wszystkie zadania specjalne dostarcza organizator.

Zadania specjalne wykonuje każdy z członków zespołu.

 

ZS 1 – Zadanie aborystyczne (wspinaczka drzewna) składające się z dwóch części:

- obsługa rzutki umieszczenie rzutki w wyznaczonym miejscu drzewa, każdy z uczestników ma 10 rzutów (kara za nie wykonanie +15 min)

- wciągniecie się i zjazd (za pomocą przyrządów ASCENSION (małpa) + bloczek i GRIGRI – zapewniona dodatkowa asekuracja instruktorska (kara za nie wykonanie +1h za każdego z uczestników)

Zadanie wykonuje Trasa Extrim i AR solo

 

ZS 2 – Zadanie linowe polegające na pokonaniu mostu linowego (tyrolki) – za nie wykonanie zadania po +1h za każdego z członka zespołu). Zadanie wykonują trasy Extrim, AR solo i Open

 

ZS 3 – Strzelanie (łuk i dmuchawka) do dyspozycji po 3 strzały i 3 lotki dla każdego zawodnika – za każde trafienie w pole żółte na traczy – 1min – można maksymalnie zyskać -12 min na zadaniu odliczanego od czasu.

Nie ma możliwości rezygnacji z wykonania zadania. Na wypadek rezygnacji +1h kary do czasu końcowego. Zadanie wykonują Trasy Extrim, Solo i Open

 

ZS 4 - Zadanie sprawnościowe. Kulo-labirynt. Przemieszczamy kulkę w labiryncie zależnie od odległości dotarcia kulki (nr w labiryncie) tyle zespół zyskuje minut odejmowanych od czasu końcowego – każdy z zawodników ma trzy próby liczy się najwyżej osiągnięty wynik przez zespół. Nie ma możliwości rezygnacji zadania. Zadanie dla trasy Extrim. Wykonywane bezpośrednio po zakończeniu etapu rolkowego.

 

 

Wolontariusze na wagę złota

Organizatorzy Rajdu zapraszają do współpracy wszystkie osoby zainteresowane pomocą przy organizacji rajdu. Drużyny harcerski, gimnazjalistów, klasy o profilu militarnym. charakter pracy obstawianie punktów kontrolnych, pomoc w organizacji biura rajdu, wydawanie posiłków itp. Wystawiamy zaświadczenia do szkół - zawsze to parę punktów + do zachowania :) Gwarantujemy Koszulki, posiłek - liczba pomocników ograniczona - zgłoszenia proszę przesyłać za pomocą Facebooka lub na meila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Mapniki

Jeśli ktoś by potrzebował mapnika rowerowego lub narciarskiego proszę o kontakt z Stasiem Kruczkiem, jest możliwość zakupu lub wynajmu. wykonane naprawdę profesjonalnie, widać włożone w nie serce i lata doświadczeń.  Namiary na jego stronie http://www.dytka.pl/mapniki.html.

     

JoomSpirit